REFORMA ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ
© Vojtěch Varyš, 12.6.2000

Vážený pane profesore Sárkozi (pardon, nemám zde přehlásku), jsem velmi zaujat vaším serverem.

Chtěl bych především se připojit k fóru na téma REFORMA ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ. Chtěl bych proto voně citovat z článku Osmý den Milana Knížáka v časopisu Reflex. Píše (reaguje na pořad Přísně veřejné o tomto tématu), že v televizi proběhla přísně veřejná debata o reformě školství, přičemž všichni účinkující by rádi změnili naše školy v debatní kroužky. Dodává ale, že pokud nebudou mít žáci dostatečné znalosti, stane se z debatování jen žvástání (něco v tom smyslu). Souhlasím, že spíše než nová fakta by bylo v literatuře lepší, aby žáci diskutovali, pokoušeli se psát, informovali o svých oblíbených autorech.

Jistě, ale vezměte si například naše gymnázium:

Ve třídě převládají slepice a další individua, kteří nejenže o toto nemají zájem, ale ani by nebyli schopni se něčeho takového zúčastnit. Pokud by se ovšem nemluvilo o Enid Blytonové, Brigitte Blobalové či Jaroslavu Mosteckém. A na závěr dodám, že jedna dívka, ve třídě velmi oblíbená, považovaná za vzdělankyni a ta, jež měla několikrát samé jedničky (jako jediná z ročníku) nejenže nezná (a ani po třech letech francouzštiny neumí vyslovit jméno) Guy de Maupassanta, ale ani Miguela Cervantese (taktéž neumí vyslovit).